دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ، استفاده از تاکتیک‌های آنلاین برای تبلیغ و فروش محصولات و خدمات است. منظور از تاکتیک‌های آنلاین در دیجیتال مارکتینگ، روش‌های بازاریابی اینترنتی مانند:

بازاریابی نفوذی است. ممکن است بازاریابی از طریق اینترنت برای صاحبان کسب و کارهای سنتی دشوار به نظر برسد، اما به‌کارگیری دیجیتال مارکتینگ خیلی هم سخت نیست.

با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، کسب و کارهای امروزی می‌توانند پیام‌های خود را با روش‌های ساده‌‎تری به مشتریان‌شان برسانند.

 

دیجیتال مارکتینگ ۴

نحوه‌ی به کارگیری دیجیتال مارکتینگ

در بسیاری از موارد، بازاریابی اینترنتی  تفاوت چندانی با بازاریابی سنتی ندارد. در هر دو روش، سازمان‌های هوشمند به دنبال توسعه‌ی ارتباطات سودمند دوجانبه با مشتریان و گسترش کسب و کار خود در اذهان عمومی هستند.

وجه تمایز دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی سنتی در این است که دیجیتال مارکتینگ تاکتیک‌های آنلاین را جایگزین روش‌های بازاریابی سنتی کرده است.

از آن‌جایی که دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتریان امروزی طراحی شده است، قطعا نیاز به روش‌های به روزتری برای کسب این هدف دارد.

مثلا، درباره‌ی آخرین خرید مهم خود فکر کنید. ممکن است یک خانه خریده باشید، شخصی را برای تعمیر سقف استخدام کرده باشید، یا حتی نوع کاغذهای دفتر کار خود را تغییر داده باشید.

صرف نظر از نوع خرید، احتمالا عملیات مربوط به خرید را با جستجو در اینترنت و کسب اطلاعات درباره‌ی راه‌حل‌های موجود برای مشکل خود، مراکز ارائه‌ی خدمات و بهترین گزینه‌های خرید شروع کرده‌اید.

تصمیم نهایی، براساس نتایج حاصل از بررسی مطالبی که خوانده‌اید، مشاوره‌ی دوستان و خانواده، راه‌حل‌های موجود، ویژگی‌های محصول یا خدمت مورد نظر و جستجوها صورت می‌گیرد.

اکثر تصمیم‌های خرید ابتدا با جستجوی آنلاین شروع می‌شوند. در نتیجه، حضور کسب و کارها در اینترنت و انجام فعالیت‌های آنلاین، بدون در نظر گرفتن محصول یا خدمتی که ارائه می‎دهند ضروری است.

راز موفقیت در دنیای آنلاین، استفاده و گسترش یکی از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ است. این استراتژی‌ها کسب و کار را درست به مناطقی که مشتریان مناسب آنها حضور دارند هدایت می‌کنند.

در مرحله‌ی بعد باید از کانال‌هایی که دیجیتال مارکتینگ برای ایجاد ارتباط با مشتریان در اختیارتان قرار می‎دهد استفاده کنید.

نکات کلیدی استفاده از دیجیتال مارکتینگ

  •  سعی کنید همیشه محتوای مربوط به فعالیت‌های آنلاین خود را بروز نگه دارید. اطلاعات مربوط به اخبار صنعت، مشکلاتی که مشتریان با آن‎ها روبرو می‌شوند و راه‌حل این مشکلات و… را به صورت مداوم آپدیت کنید.
  • از رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای به اشتراک گذاشتن مطالب مربوط به کسب و کار خود و ایجاد ارتباط نزدیک با مشتریان استفاده کنید. در رسانه‌های اجتماعی ارتباطات صمیمی‌تر هستند و بیش‌تر قالب دوستانه دارند.
  • اصل بهینه سازی جستجوگرها یا اصول سئو را فراموش نکنید. با استفاده از این اصول، محتوا بهینه سازی می‌شود و زمانی که افراد درباره‌ی اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته‎‌اید جستجو می‌کنند، محتوای شما در صدر جستجوها قرار می‌گیرد.
  • از تبلیغات کلیکی استفاده کنید. برای هدایت افراد به وب‌سایت خود مبلغی را پرداخت کنید، در نتیجه بازدید و ترافیک وب‌سایت بالاتر می‌رود.
  • بازاریابی ایمیلی برای پیگیری مخاطبان موردنظر بسیار کارآمد است. بازاریابی ایمیلی یکی از روش‎هایی است که صاحبان کسب و کار می‌توانند با استفاده از آن راه‌حل مشکلات مشتریان را برای آن‌ها ارسال کنند.

وقتی تمام این تاکتیک‌ها را مانند قطعه‎های پازل کنار هم بگذارید، راهی آسان و سودمند برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در اختیارتان قرار می‌گیرد.

دیجیتال مارکتینگ ۳

مزایای دیجیتال مارکتینگ:بازاریابی اینترنتی

حضور قدرتمند در عرصه‌ی دیجیتال مارکتینگ برای صاحبان کسب و کار منافع زیر را به همراه دارد:

 سطح آگاهی و افزایش مشارکت بین شرکت و مشتریان را قبل و بعد از فروش امکان‌پذیر می‌سازد.

 استفاده از دیجیتال مارکتینگ باعث می‌شود مشتریان جدید، به مشتریان وفاداری که به صورت مداوم از محصولات و خدمات شرکت استفاده می‌کنند تبدیل شوند.

 دیجیتال مارکتینگ، از طریق تبلیغات دهان به دهان و رسانه‌های اجتماعی، باعث بیشتر دیده شدن کسب و کار در میان مردم می‌شود.

 دیجیتال مارکتینگ فرآیند جستجوی خریداران برای محصول موردنظرشان را با ارائه‌ی پیشنهادات مناسب، در زمان مناسب کوتاه می‌کند.

نتایج حاصل از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ

بازاریاب‌ها باید توجه داشته باشند که صحنه‎ی دیجیتال مارکتینگ همیشه درحال تغییر است. ممکن است پادکست‌ها و وبلاگ‎نویسان از ابزار یا تاکتیکی برای مثلا یک هفته استفاده کنند ولی بعد از این مدت آن استراتژی جذابیتش را از دست بدهد، درنتیجه نیاز است که با استراتژی بهتری جایگزین شود. در حقیقت دیجیتال مارکتینگ بیش‌تر به بخش بازار متکی است، یعنی بازاریاب باید بیش‌تر به تقاضای بازار توجه داشته باشد. برای مثال استراتژی یا روش جدیدی را در نظر بگیرید که هنوز در بازار آزمایش نشده و واکنش مشتریان نسبت به این روش بازاریابی مشخص نیست.

برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ بازاریاب نباید یک استراتژی را فقط به خاطر این‌که جدید است و رقبا هنوز نسبت به آن بی‌اطلاع هستند به کار بگیرد، بلکه باید جوانب استفاده از این استراتژی،

میزان تناسب آن با بودجه، نوع محصولات و خدمات شرکت خود و میزان پذیرش مشتریان هدف را بسنجد و سپس در صورت مطلوبیت نتایج، استراتژی مناسب را به کار بگیرد.


ایران ارشیتکت کار

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : دیجیتال ,مارکتینگ ,استفاده ,مشتریان ,بازاریابی ,آنلاین ,دیجیتال مارکتینگ ,دیجیتال مارکتینگ، ,مارکتینگ برای ,استفاده کنید ,بازاریابی سنتی ,استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

نداي ماهين کُمد دیواری پرفکت دانلود سئو سایت / طراحی سایت دنياي آسان پرورش قارچ گذرگاه ماندگار Brandon Kent کسب ثروت | معرفی سایت های کسب درآمد